25 Apr 2009

Al kisah dua hari menjadi GSTT

Huh, dah lama tak menaip..mood nak menaip tu ada tapi tak sempat nak connect internet..panjang critanye sampai tak sempat tu..
Al kisah..bermula la kisah...pada hari kedua aku berkhidmat sebagai guru (walaupun lum dapat offer letter yang rasmi dari PPD Batu Pahat), aku dapat panggilan dari Jabatan Perangkaan Shah Alam..aku diminta lapor diri pada 20hb April 2009 sebagai Pegawai Perangkaan E41..Hari Isnin ni!!
Setelah berfikir panjang, aku wat keputusan mutlak..aku ke Shah Alam..maka bermula la hidup baru di Shah Alam..aku tinggal di rumah akak aku di seksyen 24..Agak sukar nak menyesuaikan diri di sini..tapi tu perkara kecil jek..aku kena mula belajar sekarang. Aku kena mendalami kerja-kerja sebagai pegawai ni..nak menguruskan pasukan kerja yang lebih tua dan lebih berpengalaman daripada aku..haa camna tu??sendiri pikir..
Malam hujung minggu yang pertama di Shah Alam, aku tengok movie Jangan Tegur dengan adik aku..Nuar..banyak terkejut la jugak..wahahaha..tapi tak tutup muka la mcam adik aku..hahahaha..pagi esoknya, aku gi car wash..siot burung-burung kat flat ni..berak-berak kat keta plak..aku berak kat kepal burung tu kang baru tau..keta dah kilat, aku round-round tengok jalan shah alam..
Kisah kerjaya aku belum tamat di sini..Ada yang lebih besar ingin aku capai...aku tau aku mampu..masnya je belum sampai..(huh tiba-tiba aku bersemangat plak ni apehal)..k, aku nak makan kat kedai mamak..chow..

0 comments:

Post a Comment

selamat memberi ulasan