18 Jun 2009

TELEFON AKU......ADOYAIII

Telefon bimbit sekarang bukan lagi sebagai gajet semata-mata. Kini ia semakin penting pula.. Kalau dulu, tiada telefon bimbit, tapi tiadalah besar sangat pun masalah nak berhubung dengan sahabat, dengan saudara mara dan ahli keluarga.. Sekarang ni, tiada telefon bimbit disisi pun dah macam masalah besar pulak..

Dulu ada telegram, kad raya, emel pun dah cukup canggih.. tapi sekarang semuanya SMS ataupun telefon je la dari mana-mana tempat.. Di dalam tandas pun masih boleh berkomunikasi!!!

Kadang-kadang terfikir, semasa di universiti, agak sukar nak berhubung dengan 'geng assignment' kalau takde kredit handset..apatah lagi kalau telefon rosak!! memang tak terbuat la tugasan tu.. mesejnya ringkas saja, "petang ni discuss di cafe kolej"..dan macam-macam lagi arahan daripada ketua kumpulan .. tapi bagaimana orang terdahulu di Universiti tu berhubung untuk membuat tugasan agaknya?? tak ramai yang mampu beli handset masa tu...Mereka boleh tamat pengajian juga...boleh menjawat jawatan hebat-hebat pula tu..

Aku pun ada handset..tapi dah makin rosak plak..huhu..sebelum ni 'casing'pecah..aku biarkan je.. sekarang ni skrin plak dah gelap..lampu terbakar gaknye..hahahaha.. tapi aku tak repair pun.. selagi boleh guna untuk mesej dan berbual sudah cukup.. (tapi nak mesej kena cari cahaya terang la,kalau tak..tak nampak!!) bateri memang dah kong..hari-hari nak kena cas.. Aku ada plan nak beli.. cuma duitnya aje belum ada..huhu..

Ni la perkembangan dan kepentingan telefon bimbit pada kita.. ayat-ayat untuk orang takde handset...memang berubah dari tahun ke tahun!!!

1998: Solidarity (”Yeah, me neither–I hate those things!”)

1999: Envy (”Lucky you; I had to get one for work.”)

2000: Indifference (”Okay, what’s your home phone number then?”)

2001: Encouragement (”You should get one–you can play Tetris on them now!”)

2002: Confusion (”I thought you were, like, a tech guy.”)

2003: Sympathy (”They’re getting pretty cheap. You’ll be able to afford one soon.”)

2004: Irritation (”So how am I supposed to get a hold of you?”)

2005: Derision (”If we go out tonight I’ll send you a fax.”)

2006: Skepticism (”Are you serious?”)

2007: Awe (”Wow, you’re like the last one.”)

2008: Incomprehension (”You don’t … how …?”)

2009: ??? nak cakap pe plak ni???hahahaha

0 comments:

Post a Comment

selamat memberi ulasan