28 Jan 2010

Kerana sayur kangkung goreng belacan

Memang cantek...memang murah... aku makan di kantin semalam.. masa nak makan tu aku dah syak wasangka.. Hati ini bercampur baur. Nak makan ke tak nak.. tapi kenapa hari semalam aku boleh ternoda juga untuk makan sayur tu. Selalunya aku ikut naluri hati aku. Tapi kali ini aku tetap degil nak makan.. PADAN MUKA AKU..

Aku makan dalam keadaan berfikir tentang sayur itu.. tapi mulut masih mengunyah hingga habis!! Terimalah akibatnya Arif.. Hidung aku gatal dan bersin tak sudah.. Ini semua gara-gara belacan. Entah kenapalah aku makan juga walaupun aku dah terfikir yang sayur ni mesti digoreng dengan belacan.. Kalau di rumah, mak aku memang faham makanan anak-anaknya. Ini di kantin.. "Ada aku kesahh!!??" Mungkin itu jawapan orang kantin bila aku ceritakan masalah aku..hohoho...

Aku dulu ada resdung yang agak kronik..sehingga perlukan pembedahan kecil. Mungkin sekarang tak seteruk dulu. (rujuk artikel tentang operation aku dahulu).Tapi aku pasti yang penyakit ini boleh berulang jika tak dijaga.. Macam itu jugalah kata Doktor Ridzo kepadaku dahulu.
Kembali kepada cerita makan kangkung tadi, hidung aku terasa gatal. Tapi nak garu di mana??? aduhai... Bila bersin barulah lega sedikit.. Sampai ke malam aku bersin-bersin. Beberapa kali aku sedut air paip melalui hidung untuk hilangkan rasa gatal. Tidaklah teruk sangat rasa gatal tu tapi aku tak selesa.. Nasib baik hari ini dah tak gatal.
Lain kali aku akan ikut naluri aku ini.. Naluriku seorang lelaki..wahh..macam tajuk lagu band indon pula.. Ada aku kesah??? haha

0 comments:

Post a Comment

selamat memberi ulasan