20 Oct 2009

Sejadah berdiri lagi!!!! Berdiri dengan rambu sendiri..(BERDIRARI) haha

Sebentar tadi aku menonton Buletin Utama. Aku tertarik untuk memperkatakan tentang berita sejadah berdiri di sebuah surau sekolah di Pasir Mas, Kelantan.. Ada 16 sejadah (kalau tak silap dengar la) dalam posisi bersolat (aku tgk tak macam pun). Siap ada 'imam' lagi. Ramai orang awam yang datang melihat. Ada yang bawa anak, ada yang bawa kamera, ada yang bawa mulut ke sana sini menokok cerita dari umpama 1 cd kepada 1 dvd. hahaha

Hai...orang Melayu masih suka perkara mistik ni.. Tak terfikirkah kalau susunan sejadah tu ada budak-budak sekolah yang buat.. Siap nak laporkan pada Buletin Utama lagi.. Hehehe.. Aku tengok dalam rakaman video tu, bukan la berdiri tinggi pun..macam disusun dan digumpal-gumpal je.. Bukankah boleh syirik percaya perkara karut-karut ni.. Jabatan agama yang dihubungi pun berpendapat mungkin ada individu yang sengaja membuat gempar..

Semasa dengar berita tu, aku sempat ambil sejadah dan buat gumpalan seperti dalam rakaman video tu.. huh, lagi tinggi aku leh buat.. hahaha.. Berubah la wahai Melayu..

Melayu memang takkan hilang di dunia, tapi adakah melayu akan mengubah dunia???!!!!




Apa lagi, panggil buletin utama la..hahaha
Nota: Gambar di atas dibuat oleh penulis sendiri.. takdenye sejadah tu nak berdiri sendiri.. tak pasal-pasal tv3 datang umah aku nanti..
fuyoo sejadah berdiri tepi aku..lagi tinggi dari video tadi tau..

2 comments:

  1. mcm cilaot post ko...smlm pon kak ngah cube menerai tapi tak jadi sejadah duduk tuuu.....ape daa diaorg tu.....tu sat lagi ada la tu yg mintak nombor plak tepi masjid tu....

    ReplyDelete
  2. hihiks mcm kelakar je citer sejadah ni. x logiklah, x sah duk caye, nt rosak aqidah. drpd duk buat kt sejadah baik sendiri yg sembahyang lagi bagus ape!

    ReplyDelete

selamat memberi ulasan