6 Sep 2009

Rumah Berasap!!!!!

Tolong!!tolong!!!! Mangsa sempat menyelamatkan diri..hahaha

Semalam, 5 September 2009, rumah aku berasap!!!
Berkepul-kepul asap sehinggakan kami sekeluarga terpaksa berada di luar rumah dalam 15 minit..Aku tak nampak apa pun disebalik asap tu..Tekak dan mata perit juga disebabkan asap ni..Dah la hampir waktu berbuka puasa.. Tak sempat nak selamatkan barang-barang peribadi..huhu..

Semua ini sebab 'fogging' sedang dijalankan..Gara-gara adik aku masuk hospital akibat denggi..walhal dia diserang nyamuk-nyamuk di rumahnya, di Shah Alam.. Takpelah, sudah tanggungjawab kerajaan..bagus kerajaan ni..hohoho.. Sekali satu taman kena sembur..

Kalau asap tu sejuk, mesti aku dah terkam kepulan asap tu..(macam awan kat genting highland..haha) Habis lantai rumah seperti berminyak-minyak.. Kolam ikan pun berminyak..nasib ikan emas aku ni kebal..
Tu la..sebab nyamuk yang kecil pun manusia boleh tumbang.. pengajaran, jangan takbur hidup di dunia ni.. tak semestinya besar dan kuat, kita takkan jatuh ditangan yang kecil..
Apa yang tersirat dengan kisah nyamuk ni??Macam ni.. kalau rumah jiran kita yang ke 35 (bukan sebelah rumah) ada takungan air, kita yang berada agak jauh dari rumah pun boleh kena denggi..Kalau kita abaikan sahaja rumash itu walaupun kita dah tau nyamuk boleh membiak... Maknanya..?? Bala atau hukuman bukan menyerang orang yang membuat mungkar dan dosa sahaja.. Seluruh manusia di kawasan pembuat dosa itu boleh terkena bala kerana tidak menegur kesalahan yang dibuat.. Padan muka kita.. Sekali turun bala, satu Malaysia boleh kena.. H1N1, jerebu, ekonomi tak stabil dan macam-macam lagi la.. Renungkan...
Mana nyamuk-nyamuk ni.. aku nak sembur depan muka dia.

Memang best..David Copperfield nak kuar jap lagi ni..



Ehh tiba-tiba ada kereta hitam disebalik asap ni..
Pakcik menang kereta!!!!

4 comments:

  1. macam haraaammmm! hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. macham tuuuttttttt citer ko nih!

    ReplyDelete
  3. hehehehe...dah macam mastika plak blog aku ni..hahaha..baru la ada unsur-unsur dramatik

    ReplyDelete

selamat memberi ulasan