9 Sep 2009

09.09.09

09 SEPTEMBER 2009 a.k.a 09.09.09


Hari ni nampak macam best mungkin sebab tarikhnya nombor best..tak pun sebab ada Pasar Rabu dekat sekolah aku..tak pun sebab hari ni aku je yang rasa best...

Sebenarnya, hari ni aku berjaya anyam ketupat semasa di kelas tadi..hahaha.. dah lama tak buat ketupat..last aku ingat masa sekolah rendah..ayah aku ajar anyam. Pagi tadi aku diuji oleh cikgu-cikgu dan murid-murid. Lepas aku raut dari pelepah pohon kelapa, mula-mula memang tak jadi..jari aku keras betul..asyik terlepas je masa nak menganyam... tapi berkat kesabaran aku..kali keenam aku cuba, baru jadi..hohoho..ketupat sate..(walaupun tak macam orang lain buat, aku isytihar ketupat tu ketupat sate la..hahaha). Lepas tengok je cikgu Hairiah buat, aku yang genius ni pun terus buat ketupat bawang..hahaha..kagum betul dengan kecekapan aku ni..hahaha..

Balik umah, mak aku cakap raya ni leh la anyam ketupat..hampess..kepada adik beradik aku, raya ni kalau nak makan ketupat yang aku anyam, balik la cepat..stok terhad..hahaha...

Esok-esok aku nak anyam tikar, pastu nak anyam wat tudung saji, pastu nak wat atap nipah pulak..pastu aku bukak kedai anyaman pulak..cantekk.. itulah angan-angan aku setelah dua kelongsong ketupat aku anyam pagi tadi..hahaha













Aku suruh buat ketupat, korang buat trompet ye..


Haaa..ni la kelongsong ketupat yang dah dibuat..cikgu-cikgu lain buat laa..hahaha



Ni la kelongsong yang aku hasilkan setelah berhempas pulas..huhu



Ni aku buat selepas aku tengok orang buat..aku terus jadi expert..giler ah~~...hahaha

5 comments:

  1. waaahhh..pndai sungguh cikgu arip anyam ketupat!!dlu kn da praktik anyam ketupat kat perangkaan (mengumpat)..hahah3..laen ehh??? ;p alaaa..ko ske 09/09/09 coz ari nie dpt gaji! pe kte, ko blnje aku maen boling, xpon, bank in ks aku duet raye..hahaha3..;p

    ReplyDelete
  2. ko tinggalkan sikit wat kak ngah yg balik di hari raya ke2 ini yerk...huhuhu..

    aku rasa mcm musykil plak ko pandai anyam ketupat...

    ReplyDelete
  3. >>to angah
    haaa ko jgn tak tau..aku pandai wat la..tu la dulu ayah soh blaja buat ko taknak..ko buat trompet ke ape..eh tak,ko buat seksefon gaknye..nak bg kassim selamat

    >>to cipuding
    yang mengumpat tu korang..aku selaku bos cuma tegur je sbb tak baik mengumpat ni..mengutuk takpe..hahaha..wah,gaji dah masuk eh...cantek..pakcik kayoo!!!

    ReplyDelete
  4. pak cik dh kayo kan? bak la duit ry hehehe... moga murah rezeki nxt time lak ;p

    ReplyDelete

selamat memberi ulasan