31 Dec 2009

Tahun Baru : Masa di dunia makin singkat...


Sedar-sedar je dah nak masuk 2010!! Aku rasa macam sekejap je masa berlalu..(tanda-tanda kiamat tu..) Tapi aku perasan tentang satu perkara ni.. Yelah, umur aku dah 23 tahun.. lagi sebulan 24 tahun..mestilah perasan..bukan perasan hensem.. tapi aku perasan pasal tema AZAM setiap nak masuk tahun baru.. di televisyen, di radio, di majalah.. sikit-sikit cerita pasal azam tahun baru la, pasal azam yang tak tercapai la, dan macam-macam lagi tentang azam ni..

Apalah pemikiran kita ni.. azam tu bukan nak kena tunggu tahun baru.. kalau dah tekad nak buat, buat je la mulai sekarang.. buat secepat mungkin.. kalau tengah tahun dah ada niat nak buat benda baik, jangan la tunggu nak masuk tahun baru, baru nak buat..

Tapi biarkanlah..sekurang-kurangnya ada la juga anjakan paradigma yang nak kita buat bila masuk tahun baru ni.. Semoga sukses semua azam-azam tu..

Tadi selepas pulang dari sekolah, aku terfikir..macamana la agaknya kalau tak sempat sambut tahun 2010.. mungkin ni hari terakhir untuk bumi kita. eishh minta jauh la.. banyak lagi persiapan menuju akhirat aku tak buat.. huhu.. insaf siot.. (~_~)






Apapun selamat menyambut tahun 2010.. ini membuktikan umur bumi makin pendek..akhir zaman makin dekat.. pasang la azam yang boleh membawa kita semua ke syurgaNya..

0 comments:

Post a Comment

selamat memberi ulasan