22 Aug 2010

Kerana Nyamuk..

Serangga kecil ini memang cukup berbahaya. Sungguhpun kecil, makhluk sebesar gajar pun boleh tumbang. Apatah lagi sekecil aku ini..

Semasa aku menaip, bintik di tangan masih belum hilang lagi.. Baru nak nampak bintik-bintik merah tumbuh. Aku diserang virus denggi. Aduh..memang memeritkan. Lebih dasyat rasanya dari chikungunya yang aku alami dulu. Kali ini aku muntah sangat kerap. Hingga menitis air mata menahan perut dan dada yang sakit. Bayangkan dalam setiap 10 minit aku akan muntah. Akhirnya, hanya air sahaja dalam muntah aku..

Tapi aku sering bagi kata-kata semangat pada diri sendiri..AKU KUAT!!..KUAT!!!.. aku berjaya menaikkan platelet darah. Bermula dengan 130 plt, kemudian turun ke 111 plt, dan saat ini memang dasyat.. aku demam dan tak lena tidur.. kelopak mata sakit, badan sengal-sengal, dan sering mual.

Aku telan sup ketam sebanyaknya.. muntah pun muntah la.. Platelet aku naik dari 111 ke 117.. Esoknya naik lagi ke 130.. wow..haha.

Isnin nanti aku akan check darah lagi. Harap-harap bertambah pulih. Kerja di sekolah banyak menunggu.

4 comments:

  1. eleh...baru skit dh nak tlis. kite lgilah siap msuk wad lgi. nape barip x tlis psal kite? tlislah. cntik blog!!! bleh watkan x? hehehehe





    ~adik~

    ReplyDelete
  2. ko lembik.sampai masuk wad..aku ni kuat..bertahan tak masuk wad..masuk wad pun dh nangis...hahahahaha

    ReplyDelete
  3. eleh, mane ade orng ngis! barip wat cite. tipu!!!

    ~adik~

    ReplyDelete
  4. ko nie..mcm2 la..dlu chikungunya..now denggi plak..ko mmg feveret pd nyamuk2 ah~ ;p

    ReplyDelete

selamat memberi ulasan